Mustafa İslamoğlu'na kısa bir cevap:
İslamoğlu, İnsan Suresi 1. ve 2. ayetin evrim teorisine delil olduğunu iddia eder:
"İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti. Şüphesiz biz insanı, karışım halindeki az bir sudan (meniden) yarattık ve onu imtihan edeceğiz. Bu sebeple onu işitir ve görür kıldık." (İnsan 1-2)
Evrimciler, ayet hakkında "İnsanı katışık bir meniden yarattık, denilmektedir. Adem de insandır . Öyleyse Adem de meniden yaratılmıştır. Yani bir babası vardır.” iddiasında bulunulur. Bu, batıl ve son derece ilimsiz bir iddiadır.
Buradaki yaratılan insan genel insan neslidir, insan ırkının yaratılmasıdır. Mesela, Mearic suresi 19. Ayette de 'insan hırslı yaratıldı' buyurulur. Bu ayetteki 'hırslı yaratılan insandan kasıt Hz. Adem değil, genel insan ırkıdır. İnsan suresi 1. ayette de ‘az bir sudan yaratılan insan’ da genel insan ırkıdır. İnsanı çamurdan yarattık ayetlerinde kastedilen ise Hz. Ademdir. Yani insan kelimesi kullanıldığı yere göre anlam alır. “İnsan’ı yaratmaya çamurdan başladı. Sonra onun neslini hakir bir sudan yarattı.” (Secde Suresi, 7-8) ayeti her şeyi açıkça anlatmaktadır. Bu iddiaları kabul edenlerin, ilim erbabı görüntüsü sergileyip ne derece ilimden mahrum oldukları açıkça ortadadır.
Evrimci Müslümanların Öne Sürdüğü Tüm Ayet İddialarına Cevapların Verildiği Yazı İçin Tıklayınız:
http://bit.ly/2Clwy2U
İslamoğlu, İnsan Suresi 1. ve 2. ayetin evrim teorisine delil olduğunu iddia eder:
"İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti. Şüphesiz biz insanı, karışım halindeki az bir sudan (meniden) yarattık ve onu imtihan edeceğiz. Bu sebeple onu işitir ve görür kıldık." (İnsan 1-2)
Evrimciler, ayet hakkında "İnsanı katışık bir meniden yarattık, denilmektedir. Adem de insandır . Öyleyse Adem de meniden yaratılmıştır. Yani bir babası vardır.” iddiasında bulunulur. Bu, batıl ve son derece ilimsiz bir iddiadır.
Buradaki yaratılan insan genel insan neslidir, insan ırkının yaratılmasıdır. Mesela, Mearic suresi 19. Ayette de 'insan hırslı yaratıldı' buyurulur. Bu ayetteki 'hırslı yaratılan insandan kasıt Hz. Adem değil, genel insan ırkıdır. İnsan suresi 1. ayette de ‘az bir sudan yaratılan insan’ da genel insan ırkıdır. İnsanı çamurdan yarattık ayetlerinde kastedilen ise Hz. Ademdir. Yani insan kelimesi kullanıldığı yere göre anlam alır. “İnsan’ı yaratmaya çamurdan başladı. Sonra onun neslini hakir bir sudan yarattı.” (Secde Suresi, 7-8) ayeti her şeyi açıkça anlatmaktadır. Bu iddiaları kabul edenlerin, ilim erbabı görüntüsü sergileyip ne derece ilimden mahrum oldukları açıkça ortadadır.
Evrimci Müslümanların Öne Sürdüğü Tüm Ayet İddialarına Cevapların Verildiği Yazı İçin Tıklayınız:
http://bit.ly/2Clwy2U
Yorumlar
Yorum Gönder