Kuran'ı, (haşa) Hz. Peygamber'in (sav) kendi elleriyle yazdığını farz edeceksek;


Kuran'ı, (haşa) Hz. Peygamber'in (sav) kendi elleriyle yazdığını farz edeceksek;

- Niçin, “Mekke’nin feth edileceğine" dair ayet indirip, feth edilememe ihtimaline karşı davasını riske atıyor? (Fetih Suresi, 27) (bkz. İbnu Kesîr, IV, 201)

- Niçin, Perslerin Rumları hezimete uğrattığı Filistin, Irak, Suriye, Mısır, Anadolu'yu ele geçirerek İstanbul'a kadar işgal ettiği bir dönemde, Rumlar Doğu Roma'nın başkentini Istanbul'dan taşımayı düşünecek kadar aciz durumda iken "Rumlar 3 ila 9 yıl arasında Perslere tekrar üstün gelecek.” diye ayet indirip Rumların savaşı kazanamama ihtimaline karşı davasını riske atıyor? (Rum Suresi, 1-5)

- Niçin, Hz. Muhammed (asm), bir şair olmamasına rağmen ve şairliğin zirvede olduğu bir toplulukta yaşamasına rağmen, topluma baş kaldırıp "Kuran’ın benzerini asla getiremeyeceksiniz" diye ayet indiriyor ve birilerinin benzer belagatı söyleyebilme ihtimaline karşı davasını riske atıyor? (Bakara Suresi, 23-24)

- Niçin, teheccüd namazı gibi meşakkatli, gece yarısı uyanıp kılınacak bir namazı, ömrü boyunca kendisine farz kılacak bir ayet indiriyor, yani ömrü boyunca rahatını bozacak bir ayet yazdırıyor?

“Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl.” (İsra Suresi, 79)

- Niçin, Hz. Muhammed (asm), yakında Bedir savaşının olacağını ve o savaşta müşriklerin hezimete uğrayıp arkalarına dönerek kaçacağını ayette haber veriyor ve Bedir Savaşında düşman 3 katı kuvvetle gelmişken ‘Ya yenilirsek davam yok olur’ ihtimalini hesaba katmıyor ve cesurca böyle bir ayet yazdırabiliyor. (Kamer Suresi, 45-46) (bkz. Taberî, XXVII, 108)

- Niçin, henüz Ebu Leheb ölmemişken Ebu Leheb'in iman etmeden öleceğine ve cehennemlik olacağına yönelik ayet yazdırıyor? Ebu Leheb, yalandan dahi ‘İman ettim’ dese ayeti Hz. Peygambere aleyhte kullanabilecekti. Ancak, bu dahi onun aklına gelmedi. Niçin, Hz. Peygamber (asm) onun yalandan da olsa ‘İman ettim’ deme ihtimalini göze alarak davasını riske atıyor? (Tebbet Suresi, 1-5) (bkz. Razî, Tebbet suresi tefsiri)

- Niçin, kendisine eziyet ve suikastların bolca kurulduğu dönemlerde, "Seni düşmanlarından koruyacağız" diye ayet indirip sonra da "Rabbim beni koruyacak beni artık korumanıza gerek yok" deyip, suikastların başarıya ulaşma ihtimaline karşı davasını riske atıyor? (Maide Suresi, 67) (bkz. Tirmizî, Tefsîr, 5/6)

- Niçin, "Allah'ın nurunu yani İslam'ı tamamlayacağına" dair ayet yazdırıp, Kuran ayetlerinin inişi daha bitmeden, önündeki bir çok savaşı da göze alarak ya da vefat edebilme ihtimaline karşı davasını riske atıyor? Üstelik savaşlarda en ön sırada savaşıyor ve düşmana savaşta en çok yaklaşan kişi olup kendini ve davasını riske atıyor? Kuran ayetleri bitmeden vefat etseydi davasının batıl olacağını insanların anlayabilme ihtimaline karşı niçin bunları yapıyor? (Saff Suresi, 8)

Bu "Niçin"ler bitecek gibi değildir. Bu kadar riskli ayetin sonucunda davanın hiç bir şaşma, en ufak bir yanılma olmadan devam etmesi ve ayetlerin bir bir çıkması tesadüf olabilir mi!

Kuran'ı Allah’ın indirdiği ve bu kadar mucizevi haberi hiç çekinmeden Kuran'a ancak Allah’ın koyabileceği apaçık ortada değil midir!

--Ateizme Cevapların Verildiği Sayfamıza Davette Bulunup Çalışmalarımıza Katkıda Bulunabilirsiniz--

Delillerle İslam

Yorumlar