Modernistler, hadis kaynaklarına hiç bir şekilde ihtiyaç duymadıklarını ifade ederler ancak bir Ateist 'Ahzap Suresi 50-53. Ayetler hakkında ne düşünürsünüz?' diye sorduğunda, 'Peygamber, ayette belirtilen kadınların hiç biriyle evlenmedi' diyerek nefret ettikleri hadis külliyatlarında var olan bilgileri kullanırlar.
Sonra durumu kurtarabilmek için bir kısmı 'ayetlere uyumlu hadisleri alabiliriz, çelişenleri almayız', der. Halbuki bu yöntem ehli sünnet hadis alimlerinin yöntemidir. Ancak reformistler ayetleri kendi akıllarınca yorumladıklarından ve tefsirde sünnetti göz ardı ettiğinden, bu yöntemle şefaat, nüzul-ü İsa, kabir azabı gibi nice dini meseleyi inkâr ederler. Halbuki ayetler sahih hadislerle çelişmezken ayetlere kendileri farklı anlam vererek 'verdikleri yanlış anlamı' sahih hadislerle çelişiyor hale getirirler. Meal okuyun herkes kendi hükmünü çıkarabilir, derler ama 'Hırsızların elini kesin' ayetine kimisi açık anlam der, kimisi hırsızlığın önünü kesmek, engellemek anlamı vardır der, kimisi de hırsızın elini çizmek şeklinde kesin ki hırsız olduğu belli olsun anlamındadır, diyerek kendileriyle çelişirler. Içtihada kapalı tevatür meseleler inkâr edilebilir ama mevzu, uydurma hadisler işlerine geliyorsa kullanılabilir. Sünnetten yalıtılmış dinin hali budur. Metodlarında ne sistem vardır, ne de tutarlılık. Bunun pek çok örneğine sayfamızda değineceğiz biiznillah.
Not: Ahzap 50-53. Ayetlerin ve hırsızların elini kesin ayetinin açıklamaları ve hikmetleri sayfamızın eski gönderilerinde paylaşılmıştır.
Delillerle İslam
Sonra durumu kurtarabilmek için bir kısmı 'ayetlere uyumlu hadisleri alabiliriz, çelişenleri almayız', der. Halbuki bu yöntem ehli sünnet hadis alimlerinin yöntemidir. Ancak reformistler ayetleri kendi akıllarınca yorumladıklarından ve tefsirde sünnetti göz ardı ettiğinden, bu yöntemle şefaat, nüzul-ü İsa, kabir azabı gibi nice dini meseleyi inkâr ederler. Halbuki ayetler sahih hadislerle çelişmezken ayetlere kendileri farklı anlam vererek 'verdikleri yanlış anlamı' sahih hadislerle çelişiyor hale getirirler. Meal okuyun herkes kendi hükmünü çıkarabilir, derler ama 'Hırsızların elini kesin' ayetine kimisi açık anlam der, kimisi hırsızlığın önünü kesmek, engellemek anlamı vardır der, kimisi de hırsızın elini çizmek şeklinde kesin ki hırsız olduğu belli olsun anlamındadır, diyerek kendileriyle çelişirler. Içtihada kapalı tevatür meseleler inkâr edilebilir ama mevzu, uydurma hadisler işlerine geliyorsa kullanılabilir. Sünnetten yalıtılmış dinin hali budur. Metodlarında ne sistem vardır, ne de tutarlılık. Bunun pek çok örneğine sayfamızda değineceğiz biiznillah.
Not: Ahzap 50-53. Ayetlerin ve hırsızların elini kesin ayetinin açıklamaları ve hikmetleri sayfamızın eski gönderilerinde paylaşılmıştır.
Delillerle İslam
Yorumlar
Yorum Gönder